10 nov. 2011

Life is like a road. It has bumps, cracks, and obstacles, but in the end, it gets you somewhere.


Har inte orkat blogga nå idag .. har inte varit på humör idag.. skolan e trist,
förstår ingenting,
vill inte vakna på morgonen vill inte göra nått vill bara ligga stilla och tänka..
Skolan var otroligt tråkit,
hade förhör på engelska gick sådär,
fysik vet inte vad han pratar om,
var också till kuratorn idag,
tänkte berätta vad som har hänt,
det är dom ju till för,
men nej, som sakt fegade jag ur,
sen hade vi historia tråkittråkittråkit!
finska lite mer avslapnat men ändå tråkit!
hela skolan har varit tråkit, rasterna och allt!
har ingen lust nå mer att gå i skolan,
önskar bara jag kunde försvinna ibland och komma tillbaks då det är bättre.
Trodde de skulle bli enklare nu, men nej,
om du bara visste hur mycket jag saknar dig! 
om du bara visste hur mycket jag älskar dig!
saknar känslan att veta att jag får träffa dig när jag vill,
 att bli välkomnad av dig med en varm kram!
att få ligga i din varma famn när vi tittar på film.
Allt jag ber om är att få ha dig nära mig!
ingen förstår hur mycket jag älskar dig,
ingen kommer att förstå vad jag känner för dig! 
Älskling, jag älskar dig av hela mitt hjärta!  ♥

8 nov. 2011

Words can't say what love can do, I'll be there for you.

Vet inte vad som händer men jag tycker skolan börjar bli tråkigare och tråkigar varje dag, och det känns som att vi får längre timmar, tycker verkligen att vi borde så sommarlov nu! haha, de e ju en stund till det men ändå helg skulle passa fint också! men nåja började själva dagen med finska.. åkte genom texten, förhörde orden, ny text, nya ord, sen fortsatte vi med att fixa våran hus. Sen hade vi Modersmål, vår lärare var i Tammerfors så vi hade en vikarie ): gjorde pappren klara och skrev i häftet om skiljetecknen och sen så läste hon i boken. Efter det hade vi Biologi, gjorde ingenting tittade på film (: först nån film om gråsälen, och dom e ju för söta! <3 sen Mr. Bean (: hahah det blev en skratt timme iallafall (:  slutade skolan med att ha Elevhandledning, var på datorerna nu också, hade nå förhör ungefär fick vara 2 och 2 så jaa :_ mh men nåjaa imorgon åker jag och Isy till Elins efter skolan med Corinne :D dom ska öva till fredag så (:


7 nov. 2011

What if i can't go on whitout you.

Faktist har det varit en helt toppen dag idag! :D hade först engelska, skrev nå övningar, pratade om nu tid och då tid lyssnade på musik, på matte timmen så åkte vi till auditoriet ( tur skulle inte ha orkat med nån matte ) det var faktist inte så tråkit som jag trodde att det skulle va, pratade om varför man inte ska röka eller snusa, nått som irriterar mig nå otroligt är att hela tiden pratar dom mera om rökningen istället för snus, visst båda är ungefär lika farliga för människan men att bara prata om rökningen? snus dödar också människan, allt dödar människan. Och om dom så gärn inte vill att nån varken ska snusa eller röka kan dom lika gärna sluta att sälja det, jag har inget emott att andra röker eller snusar, människan får göra som den själv vill, men att dom bara pratar om tobak är lite irriterande, men nåja. När han hade pratat färdigt om det då så var det en annan man som pratde om skolan, hur man får bättre vitsor och bättre i proven, och gör att lektionerna blir roligare. Jag märkte att den där människan var exakt som jag när han var liten, han gjorde bara läxorna som han visste att nån skulle kolla, det gjorde jag med så man kan säga att jag bara gjorde en läxa under hela 6:an det var matematiken, men jag måste verkligen börja skärpa mig nu och göra läxorna! får ingen bra utbildning annars, men jag ska kanske söka till clown när jag blir stor (: är ju nästan en så, fast clowner skrämmer mig nå otroligt! men nåja (:
Dom 2 sista timmarna hade vi handarbete, har kommit ganska långt med stickningen och det går jätte bra! satt och skrattade ått ingen ting, de bruk va så dom sista timmarna blir man lite konstig (;
Efter skolan bakade jag en choklad kaka och den blev jätte lyckad! den var inte rinnande den här gången! men lite torr var den, men vispade grädde till så blev den perfekt! Sen åkte jag och dansade (; har uppvisning 12 denna månad i Nykarleby, vet inte om jag ska åka och dans nå :_ men vi får se det seh ^^ men iallafall så lämnade jag, Isy, Hanna och Joe i skolan, joe satt på mig hela tiden på min mage och jag skrattade som hennes mormor o: och sjöng högt, vackert, falskt och bra (; men iallafall var det kul, och nu har jag gjort läxorna och har också övat på finska orden nå lite (;
jaja, tisdag imorgon, finska.. som ni ser slapp jag undan att vara ytan datorn i en vecka tack vare mitt roliga finska prov ^^ dom satt och skrattade ått det så ja jag fick inget straff! (: men ska börja kärpa mig nu och läsa proven och läxorna! :)

Älskling kommer aldrig att glömma dig, 
tack för att vi kan vara vänner, 
jag är hellre vän med dig än att inte ha dig kvar i mitt liv,
men du kommer ändå alltid att finnas närmast i mitt hjärta!
 

6 nov. 2011

Maybe if my heart stops beating it wont hurt this much.

Ojoj, vilken rolig kväll vi hade, igår kväll/natt. Höll på att ställa mig i ungefär 2 timmar och jaa, som tur mötte jag ingen när jag cyklade (; hah, nåjaa men jag trodde jag hade akkt med mig men nej, filmen hade jag glömt men som tur hade Becka också en film den hette " vampyrens lärling " och den var faktist bra, konstig va den på olika ställen men skratta fick man (; sjöng High school musical och käkade gott (': omnomnom Isys subway! <3 jaa, åkte ut och gå med Shelly också (: sen en 2, 3 tiden kröp vi ner under täckarna, Angelina, Hanna och Becka somnade ungefär direkt, medan jag, Isy och Joe låg på golvet och skrattade av ingenting, haha älskar verkligen trötthetens skratt, man låter som en mus (; typ 4 tiden vet inte så blev dom som sov irriterade på oss för att vi hade så mycket oljud så vi åkte till Isys lilla rum och försökte krypa alla 3 ner i isys lilla säng gick ju sådär, så vi tog ner hennes madrass och sen sov jag och Joe på golvet (: vi somnade typ 20 över 7 ? vet inte riktigt men nu kommer en BILDBOMD!

















Taack tjejer för en fantastisk kväll! ♥

5 nov. 2011


Bjuder på bilden (;
I bet you don't remember half of the things I'll never forget.

Bloggen har varit helt nere dom sista dagarna.. har inte haft tid att glogga eller så har jag varit trött och inte hunnit, men nu kommer ett låångt inlägg om gårdagen och vad som kommer att hända idag!

Första timmen hade vi Matematik, hade bara halva timmen för vi skulle på nå " svenska dagen " som 8:orna hade gjort, de va faktist kul (: men jaa vi har matte prov på fredag men jag känner på mig att det kommer att bli bra för jag förstår äntligen vad han snackar om, eller nej det gör jag inte men jag förstår hur man ska göra (; 
Sen hade vi musik, otroligt kul var det! hade en till vikarie för vår musiklärare är ännu sjuk, men tyvärr hade vi inte samma som förra gången ): men vår vikarie som vi hade igår var helt otroligt på gitarr, det lät som nå country, han hade också en ovanlig gitarr som var gjort av metall hela den var gjort av metall men det kom ändå ett otroligt ljud från den! fick också gå och spela trummor ^^ spelade förts lite som jag ville sen så försökte jag nå lite göra så som vi skulle spela men det gick inte så bra, hade ju lästimme också men det var somliga som inte hade med boken så vi tittade på film istället ^^ 
Hade gymnastik sedan, skulle vara i sportis men den var fullbokad så vi åkte istället till krafthalln och tränade där istället, lika kul var de iallafall ^^ fick träna magen, armarna och benen och jag är jätte stolt över  mig själv, jag gjorde 15 armhävningar den dagen :D förrut klarade jag bara 1 eller ½ .. men är jätte stolt nu :D 
Hade modersmål sen, skrev lite i häftet och sen så läste vi (; de e typ ända vi gjör på modersmål, men såklart så pratar vi också en massa som tillexempel berättade hon nått kul igår, hon berättade att hennes pojke brukade gå fram till alla och säga " jag älsckar dig " så hon tänkte säga det till honom också men på finska hon sa nått liknande " Rakastan sinua " ( som ni vet är jag helt usel på finska men nåja ) och hennes pojke stod bara där med öppen mun och ögonen stack ut sen han ba " ska du raka de? " haha, oj va vi skrattade, låter inte lika kul här men nåja det var kul (; Efter skolan hade vi träningar eller vi hade träningarna klockan 5, lite jobbigt va de men inte helt jobbigt, tog bara en lätt träning så jaa (: efter träningarna åkte jag och Isy till staden, vi skulle köpa mat till Halloween, hon sprang runt i Prisma medan jag bar på en korg och messade och försökte springa på samma gång, det var verkligen jobbigt, men efter en stund så blev vi klara så åkte vi direkt till Överesse och hälsa på 2 små varelser ;) men den ena åkte hem halv 10 men vi stannade till 12 nånting haha kul hade vi, gick mest men sen åkte vi till en bänk och satt där hela kvällen och pratade (: sen åkte den andra varelsen hem ): haha när vi skulle åka hem så var de några killar i ett hus där vi satt så en av dom öppnade fönstret och ropade att vi skulle komma dit haha så jag, isy, joe och hanna på samma gång ropade "nä" sen höll dom på att tala med oss från fönstret sen åkte vi hem (: helt fantastiskt fredag var de, och idag är de ju halloween fest hos isys (; kommer bli toppen, men vet inte om jag ska klä ut mig nå isåfall måste jag peeda runt i hela byyn och se konstig ut ): men det gör jag ju annars också (; kommer troligen inte nått inlägg ikväll men  vi får se (; 


Jag har inte glömt dig, 
jag kommer aldrig att glömma dig, 
vill inte glömma dig, 
vill ha dig tillbaks vill ha allt, 
exakt allt som vi hade förrut! ♥ 

3 nov. 2011

Live as if you'll die tomorrow.

Sitter och äter godis för fullt nu o; börjar bli lite mätt ;s nåjaa iallafall så har skoladagen varit helt okej, första timmen hade vi engelska vet faktist inte vad vi gjorde o: har inte hängt med i skolan idag nå men nåjaa (:
på fysik hade vi nå vågrörelse? vet inte ;s tror jag börjar bli gammal minns inget av vad jag gjorde i skolan idag o: men nåja det är ju som sakt fredag imorgon så jag får vila ut och sen blir det en ny vecka! snart är det ju jul ännu till o: åhåhå (; imorgon blir det träningar, otroligt längesen kommer inte att orka göra nått ;s men men, åkte till staden efter skolan, ååh ditt leende <3, köpte chips till halloween och lite smått till mig själv (; min mamma är koonstig -.-"  nåjaa får se vad som händer på fredag då (: jaja ska gå och se på läxorna snart, borde verkligen börja köta mina läxor mera ;s men ska först se på tv, moahah ^^

2 nov. 2011

Everything will be OK?

Okej snabbt och kort inlägg nudå :D stoor buss åkte vi hem med o: skolan har varit sådär helt okeej (; bakade cupcakes vid isys och käkade plättar ^^ mums,,
chattar med random ppl halloween snart, träningar på fredag kanske kommer om jag inte ska till staden (: komnmer kanske inte att blogga på daton på en vecka eller nå, kommer att komma korta inlägg från telefonen när mamma och pappa ser mitt finska prov fick 4½ ): men nåja efter det kommer jag att blogg normalt igen! med olika saker och sånt, vill ännu att ni ska säga vad jag ska blogga om så jag vet! :D ha de bra (;